Rozstrzygnięto 9. edycję konkursu Instytucja Roku. W kategorii „Najlepszy Ubezpieczyciel w Polsce” kolejny rok z rzędu tytuł zdobył PZU.

Instytucja Roku to największy na rynku, a zarazem najbardziej kompleksowy projekt skupiony na jakości obsługi klienta w sektorze bankowym oraz ubezpieczeniowym. Podstawowym celem projektu jest ciągłe podnoszenie standardów jakości obsługi i budowanie satysfakcji klienta, a zarazem sprostanie stale rosnącym i zmieniającym się oczekiwaniom klientów.
W przypadku ubezpieczycieli na nagrodę główną – tytuł „Najlepszego Ubezpieczyciela w Polsce” – składają się 3 kategorie:
- Najlepsza obsługa w placówce
- Najlepsza obsługa w kanałach zdalnych
- Najlepszy zdalny proces zawierania polisy turystycznej
W pierwszej z kategorii zwyciężył PZU, wyprzedzając Nationale-Nederlanden i Wartę.
Zajęliśmy pierwsze miejsce także w pozostałych dwóch kategoriach. W kanałach zdalnych wyprzedziliśmy Europa Ubezpieczenia oraz Nationale-Nederlanden. Ten ostatni konkurent był również najpoważniejszym rywalem PZU w zakresie zdalnego zawarcia umowy ubezpieczenia turystycznego.
Poziom jakości obsługi klienta był weryfikowany przez realnych klientów zainteresowanych ofertą produktową, z jakiej najczęściej korzystają klienci. W 2023 r. było to ubezpieczenie nieruchomości oraz ubezpieczenie wyjazdu turystycznego. Dodatkowo weryfikacji poddano sprawność i przyjazność procesu związanego z zakupem ubezpieczenia wyjazdu turystycznego na urządzeniu mobilnym (smartfon).
9. edycja Instytucji Roku w sektorze ubezpieczeniowym objęła łącznie 13 towarzystw, a o tytuł „Najlepszego Ubezpieczyciela w Polsce” walczyło 10 z nich (warunkiem był udział we wszystkich trzech kategoriach). Zrealizowano 240 wizyt w oddziałach, agencjach wyłącznych i multiagencjach, wykonano 260 połączeń z infolinią, wysłano 260 zapytań e-mail oraz przeprowadzono 100 testów zakupu ubezpieczenia wyjazdu turystycznego.
